سنترال فایل

کسب درآمد و همکاری در فروش فایل

سنترال فایل

کسب درآمد و همکاری در فروش فایل

سنترال فایل یکی از بهترین سایت های تازه تاسیس در زمینه همکاری در فروش فایل با دریافت کمترین پورسانت نسبت به سایر سایت های رقیب برتری خود را نیز ثابت کرده است

کاندوم چیست؟ استفاده درست از کاندوم چگونه است؟

چهارشنبه, ۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۳۷ ق.ظ

کاندوم

رابطه جنسی یکی از اصلی‌ترین نیازهای انسان است که باید به شکل درست و مطلوب ارضاء شود. از سوی دیگر ممکن است بیماری‌های مختلفی از همین طریق به انسان منتقل شوند، پس رعایت بهداشت فردی در جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد.

برخلاف تصور برخی از مردم ممکن است اشتباهات زیادی در استفاده از کاندوم رخ دهد. ما در این مطلب از دکترقوا تصمیم گرفتیم علاوه بر معرفی کاندوم و انواع آن، طریقه استفاده درست از کاندوم را نیز آموزش دهیم. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید.

کاندوم چیست و برای چه کاری استفاده می‌شود؟

همه ما جعبه‌های کوچک رنگی را هنگام خرید از داروخانه‌ها دیده‌ایم و شاید برایمان سوال پیش آمده باشد که این بسته‌های طرح‌دار و بعضی اوقات ساده چه چیزی هستند و برای چه مواردی به کار برده می‌شوند؟
کاندوم یا condom که در فارسی گاهی با نام غلاف نیز شناخته می‌شود، یک پوشش لاتکسی بهداشتی است که از تماس مستقیم آلت تناسلی زن و مرد در هنگام رابطه جنسی جلوگیری می‌کند. این پوشش لاتکسی حالت انعطاف‌پذیری و کشسانی دارد و در اثر وارد شدن مقدار خاصی از فشار پاره نمی‌شود.

 

 

 

انواع کاندوم

کاندوم‌ها در انواع مختلفی در بازار وجود دارند که در ادامه بعد از معرفی چند نمونه از آن‌ها، طریقه استفاده درست از کاندوم را نیز آموزش خواهیم داد.
اگر بخواهیم به‌طور کلی انواع کاندوم را در دو گروه اصلی دسته‌بندی کنیم، به شکل زیر خواهد بود.

کاندوم مردانه

در پاسخ به این سوال که کاندوم مردانه چیست و برای چه کاری استفاده میشود باید گفت کاندوم مردانه رایج‌ترین نوع کاندوم موجود در بازار است که به شکل یک لاتکس نازک لوله‌ای شکل، روی اندام جنسی در حالت نعوظ کشیده می‌شود. این نوع از کاندوم معمولا یک نوک اضافی دارد که به عنوان مخزن عمل می‌کند و جلوی ریخته شدن منی را داخل واژن یا به بیرون می‌گیرد.

 

کاندوم تاخیری

کاندوم تاخیری یکی از انواع کاندوم مردانه است که در طولانی کردن زمان رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی دارد. همچنین این نوع کاندوم برای آقایانی که از مشکل زود انزالی رنج می‌برند، یک درمان موثر اما مقطعی است.
در بسیاری از موارد برخی از مردان نحوه استفاده از اسپری تاخیری را به‌درستی نمی‌دانند یا به دلیل بالا بودن قیمت اسپری تاخیری به نسبت کاندوم، تمایلی به استفاده از این ماده ندارند. در این شرایط استفاده از کاندوم تاخیری توصیه می‌شود. زیرا در عین حال که از ویژگی‌های بهداشتی و پیشگیری‌کننده برخوردار است، مدت زمان انزال مردان را نیز افزایش می‌دهد.

نحوه استفاده از کاندوم تاخیری در عملکرد مثبت آن تاثیر بسیار زیادی دارد، زیرا ماده تاخیری که شامل بنزوکائین است، در داخل نوک کاندوم قرار دارد. طریقه استفاده درست از کاندوم تاخیری، نوک آلت تناسلی مرد را با ماده تاخیری آغشته می‌کند و عصب‌های این ناحیه را به‌طور موقت بی‌حس می‌کند. این بی‌حسی، مدت زمان رابطه جنسی را تا رسیدن به ارگاسم مرد طول می‌دهد.

اگر از کاندوم تاخیری به شیوه درست استفاده نشود و ماده تاخیری واژن زن را مورد تماس قرار دهد، برعکس نتیجه مورد انتظار، ارگاسم زن طولانی می‌شود و نتیجه مطلوب از رابطه جنسی به دست نخواهد آمد.

 

 

کاندوم برقی یا ویبره‌دار

کاندوم برقی یکی دیگر از انواع کاندوم مردانه است که با وارد کردن لرزش‌های الکتریکی خفیف به آلت تناسلی مرد، قدرت نعوظ را در کسانی که با مشکل ناتوانی نعوظ مواجه هستند بالا می‌برد.
این نوع کاندوم که از جنس سیلیکون یا لاتکس مقاون ساخته شده است، گردش خون را در آلت تناسلی مردانه افزایش می‌دهد و این موضوع به افراد دارای مشکلات نعوظ کمک می‌کند و مدت زمان آن را افزایش می‌دهد.

استفاده صحیح از این نوع کاندوم در عملکرد آن موثر است. طریقه استفاده درست از کاندوم ویبره‌دار، علاوه بر مزایای ذکر شده، موجب تحریک بیشتر بانوان می‌شود و زمان به ارگاسم رسیدن آن‌ها را کاهش می‌دهد.

از آن‌جایی که بیشتر بانوان به مدت زمان طولانی برای تجربه ارگاسم نیاز دارند و مردان بالعکس در بازه زمانی کوتاه‌تری به اوج لذت جنسی می‌رسند، استفاده از کاندوم برقی زمان ارگاسم مردان را افزایش و این زمان را برای بانوان کاهش می‌دهد. به همین علت طریقه استفاده درست از کاندوم برقی می‌تواند بازه زمانی لازم برای ارگاسم طرفین را تنظیم کند.

این نوع کاندوم بیشتر برای تجربه یک رابطه جنسی لذت‌بخش‌تر استفاده می‌شود. از این رو می‌توان از آن همراه با کاندوم معمولی یا بدون آن استفاده کرد.

کاندوم خاردار

برای برخی سوال است که کاندوم خاردار چیست و کاندوم خاردار برای چه کاری استفاده میشود؟ کاندوم خاردار یکی از محبوب‌ترین انواع کاندوم مردانه است که با داشتن خارهایی از جنس خود کاندوم، لذت جنسی بیشتری به طرفین می‌دهد. معمولا استفاده از این نوع کاندوم در روابط جنسی با مقداری درد بیشتر برای بانوان همراه است.
به همین سبب کسانی که به دلایل مختلفی در واژن خود زخم دارند یا آستانه تحمل درد آن‌ها پایین است، بهتر است از این نوع کاندوم استفاده نکنند.

علاوه بر نمونه‌های معرفی شده، انواع دیگری از کاندوم از جمله کاندوم عروسکی، کاندوم کلاسیک، کاندوم شیاردار، کاندوم معطر یا کاندوم دهانی وجود دارند که به دلیل جلوگیری از طولانی شدن مطلب، از ذکر جزئیات راجع به این مدل‌ها خودداری کردیم.

 

منبع : دکتر قوا

  • mahdi araqi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی